5 A POL RÁD, AKO VYUŽIŤ PLNÝ POTENCIÁL LINKEDIN-U

AdminBlog, Sociálne siete

linkedin

Sociálna sieť pre profesionálov – aký skvelý nápad. To si mnohí z Vás možno hovoria ešte pred tým, než sa do LinkedIn-u vôbec dôslednejšie zapoja. Veď je také jednoduché spájať sa s potenciálnymi zamestnancami, klientmi, alebo len jednoducho s ľuďmi, ktorí Vás inšpirujú. Aby pre Vás mala táto sociálna sieť aj pridanú hodnotu a boli Ste viditeľní, musíte vystúpiť z nekonečného radu ostatných. Na to budete musieť venovať Vášmu LinkedIn profilu čas, pozornosť a miernu dávku trpezlivosti.

1. Rozširujte sieť

Presne na to bol LinkedIn vytvorený. Vytváranie networku je základom úspechu. Skúste sa spájať s relevantnými ľuďmi, ktorých možno síce ešte nepoznáte, no v budúcnosti Vám môžu byť prínosom. Čím širšia sieť, tým viac ľudí sa o Vás dozvie. Takto Vám rastie šanca na zviditeľnenie.

2. Publikujte, zdieľajte, zverejňujte

Môžete byť na Vašom profile pasívny, je to len na Vás. Avšak v tomto prípade je vysoko nepravdepodobné, že na Vás natrafia tí správni ľudia. Najjednoduchším spôsobom, ako sa môžete zviditeľniť, je publikovanie. Tvorte vlastný obsah a zverejnite ho. Je to veľmi efektívny spôsob, ako viete Vašu činnosť rozšíriť do Vašej siete, dokonca ešte ďalej. Možno budete prekvapený, ku koľkým ľudom sa Váš content dostane a koľko ľudí presvedčíte, že ste naozaj profesionál.

3. Profilovka je základ

Profilová fotografia je prvé vizuálne posolstvo Vášho profilu. Keď už sa k Vášmu profilu predsa len niekto dopracuje, prvé čo uvidí, je Vaša profilovka. Nezáleží na tom, kto ste a čo robíte, fotografia by mala pôsobiť profesionálne. Ak je Vaša pracovná pozícia kreatívna, nebojte sa odprezentovať túto informáciu už na Vašej fotografii. Prekvapte, zaujmite, ukážte sa. Ak je však Vaše zamestnanie o niečo serióznejšie alebo vážnejšie, neodporúčame prílišnú výstrednosť.

4. Popis – predajte sa

Možno ešte dôležitejší a výpovednejší ako profilová fotografia je headline a sumár. Rozhodujú o tom, či Váš profil bude niekto ďalej čítať a pridá si Vás do svojej siete. Popis by mal byť organizovaný a prehľadný. Kreativite sa medze nekladú, napíšte do hlavičky originálny krátky text.

5. Buďte kreatívnejší

LinkedIn sa často vníma len ako klasické online CV-čko. Ak však zapojíte trochu kreativity a originalitu, vystúpite z davu. Okrem zoznamu pracovných pozícií môžete prezentovať zaujímavé neziskové projekty, na ktorých Ste sa podieľali a prezentovať tak aj ďalšiu časť svojej osobnosti. Zamestnávatelia čoraz viac zohľadňujú pri výbere správnych zamestnancov nielen profesionálne zručnosti a znalosti, ale i osobnostné charakteristiky.

Rada na záver

Po dodržaní predchádzajúcich zásad už budete mať LinkedIn takmer v malíčku. Aby ste využili jeho potenciál naplno, odporúčame Vám zapojiť sa do skupín, ktoré Vás zaujímajú alebo ponúkajú niečo, o čom chcete vedieť viac. Môžete tu stretnúť ľudí Vašej krvnej skupiny a komunikovať s nimi.

Budete tak zase o krôčik bližšie k Vašim cieľom.