5 DÔVODOV, PREČO OBSAHOVÝ MARKETING NEFUNGUJE

AdminBlog, Content marketing a copywriting

Copywriting a content marketing

Nefunguje Vám online marketing? Toto zhodne tvrdí až 90% webstránok a eshopov. Nechajte sa inšpirovať tými úspešnými.

  1. Klienti si obsahový marketing robia sami a bez znalosti vyhľadávacích dopytov a stratégie uverejňovania príspevkov.

Ak teda nepoznáte smer a ani neviete čo chcete dosiahnuť, len ťažko sa Vám to môže podariť prísť do cieľa. Ak máte človeka, ktorý sa stará o copywriting, je dôležité, aby Vám vysvetlil akú stratégiu a v akom horizonte chce výsledky dosiahnuť.

obsahový marketing

  1. Copywriteri nepoznajú svoju cieľovú skupinu a snažia sa písať všetkým. Tento prístup neosloví nikoho. Ak si vyberiete cieľovú skupinu, musíte jej prispôsobiť jazyk, tempo reči a detailnosť problematiky. Obsah by nemal byť príliš krátky a mal by obsahovať od 1500- 1800 znakov.
  1. Obsah sa nezdieľa na správnych miestach.

Na to, aby si obsah čitatelia našli musí byť zdieľaný na miestach, kde sa naša cieľovka zdržiava. Najprv ju musíte pozorovať a spoznať jej obvyklé správanie.

  1. Zdieľaná informácia alebo obsah sú nezáživné a bez pridanej hodnoty. Ruku na srdce, čítal by copywriter vytvorený blog? Ak nie, blog by nemal byť zdieľaný, nakoľko sa mu publicity nedostane.

Je zrejmé, že copywriter musí mať pre písanie vhodnú inšpiráciu. Ideálne, ak inšpiráciu nehľadá v mainstreame, ktorý už ľudia poznajú. Vhodné je ak zdieľa skúsenosti a nielen text, ale aj zaujímavé obrázky, videá, multimediálny obsah.  Aj Google Trends mu môže odhaliť vhodné trendy v jeho téme. Tvorbe v duchu hesla:

Good artists copy, great artists steal and best artists inspire. 

  1. Obsah a kvalitné dáta sa pridávajú sporadicky a preto sa čitatelia s Vašim obsahom nemajú čas oboznámiť a stotožniť. Obsah pridávajte pravidelne a radšej dlhší obsah rozdeľte do menších pravidelných celkov.

Nedajte sa odradiť počiatočným neúspechov. Každý nový projekt sa na začiatku stretáva s fázou odporu. Obrázok ukazuje prijatie zmeny v závislosti od výkonu a uplynutého času.  Ak usilovne pracujete na projekte, tak až v siedmej fáze prijme Vaše okolie prácu, ktorú ste odviedli a začne Vás podporovať. Nevzdávajte sa.