5 TIPOV NA VYTVORENIE ÚSPEŠNÉHO TITULKU

AdminBlog, Content marketing a copywriting

titulok

Na internete viete nájsť mnoho rád a tipov ako písať, zaujať, nenudiť…Veľa z týchto článkov odporúča, že vymysleniu a vytvoreniu vhodného titulku by ste mali venovať minimálne toľko času ako napísaniu samotného článku. Ak sa Vám to zdá veľa, nám tiež.

Podľa štúdií by ste si mali vopred pripraviť 25 titulkov k článku a následne vybrať jeden, ktorý má byť ten najvhodnejší. Ak ste však copywriter, ktorý píše denne viacero článkov, túto výzvu prijme asi len málokto. Pravdou je, že skúsenejší copywriteri napíšu titulok a ľudia naň jednoducho kliknú a zaujme ich, no nebýva to vždy pravidlo. Dá sa teda napísať titulok, ktorý zaujme minimálne 8 z 10 ľudí? Áno, no podľa rôznych testovaní si článok reálne otvoria len 2 ľudia z 10, ktorí si článok i reálne prečítajú. Dosiahnuť teda 100% úspešnosť videnia titulku je vskutku nereálna predstava. Pri dodržaní určitých zásad ale minimálne zvýšite úspech samotného titulku.

Ako teda vyzerá dobrý nadpis článkov?

– čím kratší text, tým lepšie. Snažte sa do jednoduchej, krátkej vety (max. 50 znakov) zhrnúť všetko podstatné. Dobrý titulok by mal mať maximálne 6 slov, čo sa, samozrejme, nie vždy podarí docieliť. Ak prekročíte tento limit, snažte sa dať najdôležitejšie slová na začiatok a koniec vety.

– nepíšte do titulkov zbytočné opisné „ omáčky.“ Príklad: Rady a návody ako vytvoriť úspešný titulok, ktorý Vás zaujme. Vhodnejšie je: Ako vytvoriť úspešný a kvalitný titulok?

– ak to názov článku umožňuje, použite v ňom čísla. Príklad: 5 rád ako vytvoriť úspešný titulok

– veľmi dobre zvolený titulok má formu otázky. Tu však pozor – nemôže sa dať na otázku odpovedať NIE.

– v titulku by sa malo jednoznačne objaviť sloveso, ktoré vzbudí emóciu a prídavné meno, ktoré vyvoláva záujem (jedinečný, aktuálny, overený,…)

Existuje overený spôsob tvorby titulkov?

Existuje mnoho rád, ako by sa titulky dali zlepšiť, no ak sa budete držať minimálne vyššie spomenutých, zlepšenie by sa malo dostaviť v krátkej dobe.