AKO KOMUNIKOVAŤ NA FACEBOOKU?

AdminBlog, Sociálne siete

social media marketing

Mnohí z nás si vytvárajú na sociálnych sieťach fanpage v domnienke, že práve táto im zabezpečí množstvo klientov, fanúšikov, zvýši predaj a dostane značku do povedomia. Pri troche snahy sú to reálne predsavzatia, no treba vedieť na sociálnej sieti správne odkomunikovať každú myšlienku. Môže sa totiž stať, že Váš názor bude nesprávne pochopený. Hovorí sa, že aj zlá reklama je reklama, no pozitívne ohlasy sú vždy väčší balzam na dušu. Ako teda správne komunikovať na Facebooku?

Platí zopár pravidiel, ktoré sa oplatí dodržať.

1. Kratšie príspevky sú „in“. Mnohé výskumy potvrdili, že kratšie príspevky majú o 27% viac reakcií ako tie dlhšie. Veľa ľudí si teda všimne kratší, pútavejší príspevok a mnohým sa nechce čítať dlhé slohy vložené do statusov, ktoré majú za cieľ upútať.

2. Z výskumov vzišiel i fakt, že užívatelia Facebooku nedôverujú skracovačom URL adries. Pôvodné, neskrátené a neupravené URL adresy mali trikrát viac reakcií ako adresy skrátené. Neskrátená URL hovorí viac o obsahu stránky, na ktorú smeruje a to môže byť dôvodom obľúbenosti neskrátených URL adries.

3. Väčšina značiek zverejňuje príspevky na sociálnej sieti v čase od 9:00 do 16:00. Prieskum ukázal, že príspevky zverejnené mimo tento časový úsek majú o 20% viac vzhliadnutí a reakcií.

4. Pri propagovaní produktov alebo služieb sa vyhnite slovám ako reklama, súťaž, kupón,.. Fanúšikovia na sociálnych sieťach síce veľmi ochotne reagujú na výzvy ako komentujte, zdieľajte, no pri spomenutých slovách v statusoch ich aktivita klesá.

5. Ak sa v statuse chcete svojich fanúšikov niečo spýtať, otázku položte až na konci statusu. Dobré je vyhnúť sa i otázke začínajúcej slovom „prečo“.

6. Na kritiku odpovedajte s rozvahou a s úctou ku klientovi. Ak Vám v komentári fanúšik prejaví svoju nespokojnosť, neútočte. S pokojnou mysľou mu poďakujte za názor a spýtajte sa, ako by situáciu riešil on, prípadne aké má návrhy na zlepšenie. Útočné komentáre síce rozpútajú diskusiu, ale urobia na Vašej fanpage viac škody ako úžitku.

Na prvý pohľad sa môže zdať, že komunikácia na sociálnych sieťach je jednoduchá záležitosť, no opak je pravdou. Keďže sociálne siete napredujú míľovými krokmi, je potrebné neustále sa vzdelávať i v tejto oblasti.