AKO NA EMAIL MARKETING POČAS VIANOC?

Dominika DuchováEmail marketing a newsletter

Ako na email marketing počas vianoc

O vianočnom období by sa dalo rozprávať hodiny. Kto v tomto období vyhrá? Kto osloví viac zákazníkov Predpokladáme, že ten, kto sa správne pripraví. Dali sme dohromady pár tipov, ako sa na nasledujúce obdobie pripraviť na poslednú chvíľu.

Vianočná kampaň nie je pre každého

Napriek tomu, že to na nás kričí na každom rohu, nenechajte sa zbytočne uniesť vianočnou atmosférou. Ešte predtým, než sa pustíte do prípravy vianočných kampaní, zamyslite sa nad tým, či je pre vás vhodná.

Sú vianoce u Vášho podnikania spojené so zvýšením objednávok? Nie je to len čas na poďakovanie zákazníkom za spoluprácu?

Masér asi ťažko navýši svoju kapacitu a namasíruje denne 20 klientov miesto 8. Naopak pre e-shopy a dodávateľa produktov predstavuje adventné obdobie príležitosť niekoľkonásobne navýšiť tržby a spríjemniť si tak sviatky.

Cieľová skupina je dôležitá

Zhodneme sa asi na tom, že ponúkať všetko – všade – všetkým nie je najvhodnejšie riešenie. Niekedy môže byť naopak menej viac.

Ak do svojho newsletteru nahádžeme produkty z rôznych kategórií a rozpošleme každému, tak zbytočne znižujeme svoju úspešnosť.

Radšej rozdeľme svoje kontakty do skupín podľa záujmu a odošleme ich „na mieru“. Zákazníka, ktorý v priebehu roka viackrát prejavil záujem o potreby pre psov, ťažko zaujme klietka pre papagáje (aj keď ľudia sú rôzni 🙂 ).

Určite ste si povzdychli, koľko s tým bude práce. Je to síce viac práce, ale úspešnosť kampaní potom bude mnohonásobne vyššia.

Je jasné, že počas Vianoc sa posielajú emaily častejšie, ale všetko s mierou. Ak celý rok posielate newsletter 1x mesačne a newsletter na Vianoce odtrhnete z reťaze a budete bombardovať svojho príjemcu každý deň, nezískate len viac zákazníkov. Porastie rýchlo aj zoznam odhlásených kontaktov.

Vianočná akcia!

Aj keď je predmet emailu dôležitý, často sa pri jeho tvorbe nekladie potrebný dôraz. Predmet rozhoduje o tom, či bude kampaň úspešná. V predvianočnom období to platí niekoľkonásobne. Emaily sú spamované niekoľkými správami denne a to, či zaujme klienta práve ten Váš, je rozhodujúce.

Preto zabudnite na výrazy ,,Vianočná akcia“. Vytvorte pocit naliehavosti a vymyslite niečo originálne.

Oslovte tých, ktorí si to rozmysleli

Rad zákazníkov opustí nákupný košík ešte pred tým, než objednávku odošlú. Tých dôvodov môže byť celá rada. Od neprehľadného nákupného procesu až po spôsob doručenia tovaru.

Oslovte návštevníkov, ktorí opustili nákupný košík ešte pred tým, než objednávku dokončili.

Pripravte pre nich špeciálnu ponuku. Nemusí sa jednať len o cenovú zľavu. Môžete prihodiť nejaký drobný produkt , tiež môžete využiť blížiaci sa termín a pripomenúť, že ešte obsah košíka stihnete doručiť.

Zaujmite zákazníka nech má pocit, že je pre Vás jedinečný.

Po Vianociach to ale nekončí

Fakt ste si mysleli, že po Vianociach budete mať voľno? Hneď ako ľudia rozbalia darčeky, začínajú sa tešiť na Vianočné výpredaje.

Nie je to výhoda len pre zákazníkov. Vy sa môžete pokúsiť predať to, čo po Vianociach ešte zostalo na skladoch.

Rad zákazníkov už na takéto výpredaje vyložene čaká a darčeky kupujú až potom. Buďte dobrí obchodníci, vyjdite svojim zákazníkom v ústrety a naplánujte povianočná akciu.

Tak huráááá do vianočného zhonu!

Ako na email marketing počas vianoc

Dominika Duchová

Dominika Duchová

Nika je dôkazom toho, že aj vyštudovaná hygienička sa dokáže venovať online marketingu. A nie len tomu. Svoj voľný čas rada venuje nekonečne dlhým prechádzkam v prírode, dobrej káve, pečeniu a samozrejme degustovaniu svojich výtvorov.
Dominika Duchová