AKO ZÍSKAŤ GOOGLE AD GRANTS?

Maroš KovalikBlog, PPC

google ad grants

Neziskové organizácie to pri získavaní potrebných finančných alebo nefinančných zdrojov nemajú ľahké. Pomocná ruka pre združenia je vždy prínosná a častokrát kľúčová. Jednu z možných pomocí ponuka aj Google so svojím programom Ad Grants pre neziskové organizácie. V tomto článku sa bližšie dočítate, aké sú podmienky získania grantu a ako taký proces prebieha.

Ad Grant v jednoduchosti spočíva v poskytnutí mediálneho rozpočtu vo výške 10 000 USD mesačne (329 USD denne). S poskytnutým rozpočtom môžete šíriť „posolstvo“ neziskovej organizácie vo vyhľadávači Google formou reklám.

Všetko má však svoje pravidlá a postupnosť. Rovnako aj spoločnosť Google vyžaduje od žiadateľov splnenie istých krokov a dodržiavanie pravidiel, ktoré si priblížime.

google ad grants

Registrácia v TechSoup Slovensko

V prvom kroku je potrebná registrácia občianskeho združenia do TechSoup Slovensko. Manuálne spracovanie registrácie prebieha niekoľko pracovných dní. Po úspešnej registrácii Vám bude zaslaný emailom Token kód, potrebný v ďalšej prihláške na stránkach Google. Úspešná registrácia v TechSoup Slovensko Vám okrem toho ponúka rôzne softvérové produkty od darcov.

Vytvorenie Google účtu

Pre správu Adwords grantového účtu odporúčame vytvoriť jedinečný Google účet, pretože registrácia v ďalšom kroku bude prebiehať na mailovú adresu, pod ktorou ste práve prihlásený. Môže sa to hodiť, ak v združení pracuje viacero ľudí, ktorí budú potrebovať k spravovaniu Adwords účtu prihlasovacie údaje. Prídete tak ďalším možným budúcim komplikáciám. Ďalší z dôvodov pre vytvorenie nového účtu je, že účet Adwords bude po registrácií v programe Ad Grants individuálne hodnotený a mal by spĺňať základné nastavenia pre prijatie do programu.

Ako nastaviť Google Ad Grants účet

  • účet musí byť nastavený na menu dolár (USD)
  • využiť môžete len kampane vo vyhľadávacej sieti (nie obsahovej)
  • minimálne 1 aktívna kampaň vo vyhľadávacej sieti s denným rozpočtom maximálne 329 USD
  • minimálne 2 aktívne reklamné skupiny s podobnými kľúčovými slovami a základným rozpočtom $2.00 za kliknutie
  • v každej reklamnej skupine aspoň 2 aktívne reklamy
  • rozšírenia reklamy sú povolené (len niektoré) – najmenej 2 odkazy na podstránky, popisky sú povolené tiež
  • reklamy sú nasmerované na relevantnú stránku (obvykle len 1 doména pre celý účet), v prípade, že by ste chceli cieliť na viac domén, je možné o to individuálne požiadať
  • do jedného mesiaca od aktivácie musíte zmeniť stratégiu cenovej ponuky ma „maximalizáciu konverzií“
  • dôležité je ignorovať všetky upozornenia o fakturácii
  • účtu by ste sa mali venovať a robiť pravidelne aspoň minimálne zmeny

Ďalšie nastavenia Ad Grants od 2018

  • novinkou pri nastavovaní účtu je nastavenie sledovania konverzií
  • ďalšia zo zmien je tá, že hodnoty CTR majú byť vyššie ako 5%. Ak sa táto hodnota nedosiahne 2 mesiace po sebe, účet bude zrušený
  • nastavenie geolokácie na oblasti, kde Vaša nezisková organizácia pôsobí

Po správnom nastavení nasleduje registrácia do Google Ad Grants. Váš účet prejde kontrolou, či ste splnili všetky požadované kroky.

Prihláška Google Ad Grants

Po úspešnom získaní Token kódu z prvého kroku je možné zavŕšiť registráciu prihlášky v programe Ad Grants. Registrácia bude vytvorená na Google e-mail, pod ktorým ste práve prihlásený. Registrácia obvykle trvá 1-3 dni. Po úspešnej registrácii obdržíte viacero e-mailov, ktoré je potrebné poctivo si preštudovať.

Získanie grantu sprevádza niekedy zdĺhavý proces získavania informácii o tom, ako správne požiadať a uspieť so žiadosťou o grant. Veríme, že s naším  zhrnutím Vám ušetríme čas, energiu a skrátime cestu k získaniu grantu.

Maroš Kovalik

Maroš Kovalik

Zanietený samouk v rôznych oblastiach, ktorý rád číta, objavuje a cestuje slovenskom i svetom. Fanúšik spontánnych nápadov a adrenalínových atrakcií no zároveň si vie často dopriať oddych.
Maroš Kovalik