JE EŠTE DNES POTREBNÉ BYŤ AKO FIRMA NA FACEBOOKU?

Paulína ŠtofirováAgentúrny život, Sociálne siete

firma na facebooku

firma na facebooku

 

Veľa klientov sa na nás v úvode spolupráce obracia s otázkou, ktorú si už položil nejeden z nás – oplatí sa ešte stále mať svoj biznis na Facebooku, alebo jeho zlaté časy už pominuli a treba sa poobzerať po inom kanále vo vodách sociálnych sietí?

Odpoveď by sme rozdelili na dve časti – podľa formulovanej otázky.

ÁNO, ešte stále sa oplatí mať svoj biznis na Facebooku. Ba priam to je samozremosťou. Mnoho ľudí, medzi nimi aj Vaši potencionálni zákazníci, si firmu, s ktorou idú spolupracovať, idú od nej niečo kúpiť, či zaujímajú sa o Vašu pracovnú ponuku a pod. automaticky „overujú“ na Facebooku. Čiže hľadajú fanpage Vašej značky, „skrínujú“ to, akým štýlom komunikujete, a behom pár sekúnd si o Vás vedia spraviť obraz. V zásade aj (ne)rozhodnúť sa pre Vás. Facebook sa stal dennodennou súčasťou obrovskej masy populácie, čiže nebyť na ňom znamená v zásade neexistovať.

Ako však najlepšie zapôsobiť už na prvý pohľad? Dôležitý je pravidelný obsah (čiže fanpage nezíva prázdnotou), istá vizuálna identita (posty majú svoj rukopis, dodržuje sa dizajn manuál), kreativita a pridaná hodnota. Vhodné je vzdelávať vo svojej oblasti, prinášať trefné zaujímavosti a najmä budovať si vzťah s fanúšikmi. To znamená trefne im odpovedať na komentáre, promptne odpovedať na správy, či vyhlasovať súťaže o zaujímavé ceny. Cieľom je stať sa trendsetterom vo svojej oblasti, ktorého posty nie sú prehliadané ako prvoplánová reklama, ale sú u užívateľov obľúbené už len kvôli Vášmu štýlu a značke.

ÁNO, treba sa poobzerať aj po inej sociálnej sieti ako Facebook. Neklesajúci boom už dlhšie zažíva Instagram, kde je v súčasnosti každá prosperujúca značka. Vizuálne posty a Instastories ponúkajú peknú možnosť nechať nazrieť „do kuchyne“ a bežného fungovania Vášho podniku. Stávate sa tak čitateľnejšími a opäť ste o krok bližšie k bežnému zákazníkovi. Netreba sa báť, Instagram (a samozrejme ani Facebook) nie je už len pre teenegerov, ale to je určite jasné. Ak je Vaša cieľovka mladšia, skúste Snapchat, ak je naopak serióznejšie, je tu biznis LinkedIn.

Namiešajte svoj komunikačný koktail sociálnych sietí citlivo a umne! Ak si netrúfate, nechajte to na profesionálov v online marketingovej agentúre EnterCompany. Spravovanie účtov na sociálnych sieťach potrebuje dopredu premyslenú komunikačnú stratégiu, ktorá sa opiera o skúsenosti marketérov, dáta z analytických nástrojov a v neposlednom rade šťavnatú kreativitu. Nechajte si poradiť, urobíme to za Vás!

Paulína Štofirová

Paulína Štofirová

Fascinuje ju geografia a preto veľa cestuje po zabudnutých koncoch sveta, baví ju takmer každý šport – hrá (a pozeráva) futbal, pivo pije najradšej z plechovky, veľa sa smeje a myslí si, že občasný hejt nezaškodí.
Paulína Štofirová