ČLÁNKY UŽ NEPÍŠEME LEN PRE ĽUDÍ

Dominika DuchováBlog, Content marketing a copywriting

O tom, že písanie článkov resp. copywriting je hotová alchýmia vie každý copywriter. Zaujať čitateľa na presýtenom internete je čoraz ťažšie. Ale zaujať čitateľa je len jedna stránka mince. Je ťažké zaujať obsahom, ak sa k článku čitatelia jednoducho nevedia dostať. To, či daný článok vybehne na prvej, druhej alebo desiatej pozícii pri vyhľadávanom slove, rozhodujú roboty vo vyhľadávačoch.

copywriting nie len pre ľudí

Je viac čitateľ alebo robot?

Odpoveď je známa. Napriek pokročilej dobe, články píšeme predovšetkým pre čitateľov. Stokrát omieľané tipy, ako relevantnosť témy, zaujímavá práca s textom a podobne, samozrejme, ostávajú v popredí nášho záujmu. Netreba ale zabudnúť na pridanú hodnotu textu, ktorá publikum naozaj zaujme. Ak je článok informačne hodnotný, je možné zamerať sa aj na druhú stranu mince.

Na čo je potrebné poznať kľúčové slová?

Na zistenie relevantných výrazov sa využíva analýza kľúčových slov. Tá nám prezradí, aké slová sa vyhľadávajú v súvislosti s vašou tématikou.

Google Adwords nám umožňuje zistiť pokročilejšie údaje, ako sú informácie o počte hľadaní daných výrazov, a rovnako aj o konkurencii. Ak poznáme vyhľadávacie dopyty a využívame ich správne pri písaní článkov, naša pozícia vo vyhľadávačoch sa môže výrazne zlepšiť.

Poznáme kľúčové slova. A čo ďalej?

Čo teda rozhodne o tom, či si Váš článok po objavení čitateľ prečíta alebo nie? Titulky a medzititulky ich zaujmú ako prvé. Takže ich atraktivita je zásadná. Inšpirácia na nás číha na každom rohu, stačí sa pozrieť na titulky bulváru.

Nadpisy H1 a H2 majú zároveň veľký význam aj pre vyhľadávače, teda sa opať dostávame k robotom. Tieto nadpisy sú ideálnym miestom pre kľúčové slová. Ak sa Vám ich podarí využiť aspoň v úvode článku a niekoľkých medzititulkoch, tak ste vyhrali. Prečítajte si v našom článku o tom, ako vytvoriť ako tvoriť úspešné titulky.

Čo sú to spätné odkazy?

Spätné odkazy sa vytvárajú, aby zlepšili Vašu pozíciu vo vyhľadávači. Sú to vlastne linky, ktoré smerujú na konkrétnu webovú lokalitu.  Čitateľom pomáhajú lepšie sa zorientovať a roboti ho majú taktiež radi. Odkazovať môžete vrámci textu na svoje vlastné články, blogy alebo na samotný web. Odkazy sa vytvárajú aj na čítaných weboch, ktoré navštevuje veľa ľudí a odkazuje ich tak na Vašu webovú stránku.

Aj podoba odkazu má svoje špecifikácie. Zabudnite na ,,čítajte tu“ alebo ,,viac sa dozviete v inom článku“. V takzvanom anchor texte, ako hovoríme textu pod odkazom, používajte kľúčové slová alebo výrazy, ktoré korešpondujú so zameraním článku kam smerujete.

 

Na záver nesmieme zabudnúť ani na to, že čitatelia sú leniví a nechcú veľa čítať. Skenujú článok pohľadom a musí ich niečo zaujať. Neštruktúrované a dlhé texty môžu byť síce dohľadateľné, ale čitateľ ich môže rýchlo zavrieť. Verím, že Váš prípad to teda nebol ☺

Dominika Duchová

Dominika Duchová

Nika je dôkazom toho, že aj vyštudovaná hygienička sa dokáže venovať online marketingu. A nie len tomu. Svoj voľný čas rada venuje nekonečne dlhým prechádzkam v prírode, dobrej káve, pečeniu a samozrejme degustovaniu svojich výtvorov.
Dominika Duchová