FIREMNÝ BLOG JE SKRYTÁ ENERGIA VÁŠHO BIZNISU

AdminBlog, Content marketing a copywriting

Copywriting a content marketing

Motiváciu písať vlastný firemný blog nemá každý. Nie je jednoduché písať kvalitne, pútavo a pri tom originálne. Najdôležitejšie je aj v tomto prípade jasne vytýčený cieľ – jedine tak bude Váš blog plnohodnotný a nájde si svoje publikum.

Koláčik si treba zaslúžiť

Myslite na to, že ak raz začnete písať blog, nemala by to byť len príležitostná respektíve krátkodobá záležitosť. Vaše úsilie a unikátna tvorba nemusí byť ocenená ani po mesiacoch poctivej práce. Tí menej snaživí sa vzdajú po prvej vlne ticha zo strany publika, no práve vytrvalosť je základným kameňom úspechu. Správne nastavená stratégia, štruktúra a pestrosť príspevkov Vás dovedú ďaleko.

Komunikácia zbližuje

Skúste písať blog ako rozhovor s Vašimi zákazníkmi. Čo by ich zaujímalo? Firemné zákulisie alebo aktuálne trendy vo Vašej biznis sfére? Komunikujte prostredníctvom svojho blogu, používajte otázky a nezabudnite ani na spätnú väzbu. Pridajte pod článok buttony na zdieľanie, prípadne formuláre na zanechanie komentárov.

 firemný blog

Predajte problém

Prostredníctvom blogu Vás ľudia spoznávajú. Otázka konverzie je preto dôležitá a je nutné zamyslieť sa nad dôvodom, prečo nás ľudia hľadajú. Vieme práve my vyriešiť ich problémy? Píšte o tom, ako majú postupovať v takom, či takom prípade. Čo im chýba, prečo je lepšia táto verzia ako verzia konkurencie. Ak im poskytnete účinné rady so záujmom sa budú na Vašu stránku vracať.

Žiadne prudké pohyby

Nie každý sme rodený copywriter, to je pravda. Opísať bežné veci nevšedne – to je copywriterské čarovanie. Avšak nebojte sa toho. Ak je Váš zámer transparentný, jednoducho pochopiteľný a pútavý, ľudí si získate. Ich nároky stúpajú, vy začnite zľahka a až postupne zisťujte, čo ich zaujalo a na čo naopak nereagujú. Alfou omegou je správna gramatika a inšpirácii sa medze nekladú.

Žiadne romány na dobrú noc

Ďalšia dôležitá vec – upratujte. Odstraňujte zo svojich článkov prebytočnú „vatu“. Myslíme tým kvantá prídavných mien – žiaden produkt nie je najkrajší, najunikátnejší a najúčinnejší. Takýmto spôsobom odradíte 90% čitateľov a už sa viac nevrátia. Píšte pútavo a myšlienky vyjadrujte stručne, používajte odseky a nadpisy. Ľudia sa boja dlhých článkov, lebo na také veci jednoducho nemajú čas.

Inovovať, inovovať a inovovať

Kvalitný obsah už dávno nepredstavuje len písmenká. Do popredia vystúpili infografiky, fotky a videá. Myšlienky vyjadrite oveľa bohatšie a sviežejšie ak pridáte aj peknú fotku. Infografiky zase extrémne šetria čas – preto ich ľudia vyhľadávajú. Zabudnite preto na čistý text – experimentujte a šperkujte svoj článok.

Chcete všetko? Ani nezačínajte.

A teraz pozor. Platí staré známe ošúchané – menej je viac. Sústreďte sa na okruhy tém, ktoré sú Vám skutočne blízke a rozumiete im. Jedine ak niečomu rozumiete, budete schopní to posunúť ďalej.

Čo mám z toho ja?

Áno, stále platí, že blog je tradičný marketingový nástroj aj v dobe, keď sú oveľa populárnejšie sociálne siete. Cez tieto platformy sa dá komunikovať absolútne efektívne, avšak hlbší a komplexnejší prístup k zákazníkom a svojmu biznisu si vyžaduje viac. Blog je správnou voľbou. Ak si ujasníte svoj zámer, nezaberie Vám veľa času a prinesie mnoho plodov. Ľudia Vás lepšie pochopia a určite získate aj nové tváre.