KONIEC REMARKETINGOVÝCH KAMPANÍ OD ROKU 2018?

Simona KubánBlog, PPC

koniec remarketingu 2018

Nariadenie EÚ o ochrane fyzických osôb a ich osobných údajov alebo inak GDPR (General Data Protection Regulation) vstúpi do platnosti 25. mája 2018. V súčasnosti si láme nad ňou hlavu slovenská IAB, nakoľko sa odhaduje obrovský dopad na súčasný výkonnostný marketing.

O aké dáta prídeme?

Ak spotrebitelia nedajú súhlas, nebude možné pokročilé cielenie, remarketing, programmatic a ani analytika nebude fungovať. Agentúry a aj klienti tak prídu o cenné dáta a vrátime sa úrovňou cielenia v čase tak o 10 rokov dozadu.

Čo je cieľom smernice?

Cieľom Európskej únie, bude viac chrániť osobné údaje každého užívateľa internetu. Užívatelia internetu budú musieť dávať súhlas so spracovaním údajov na marketingové účely. Ak tento súhlas neudelia, remarketingové kampane nebude možné spustiť.

 koniec remarketingu 2018

Sankcie za “neaplikáciu“ nariadenia

Sankcie za porušenie Nariadenia môžu dosiahnuť výšku až 20 miliónov Eur alebo 4% celkového ročného obratu firmy.

Prečo sú brandové kampane budúcnosť?

V čase, keď presné a technické cielenie nebude také možné, bude oveľa dôležitejšie začať budovať povedomie o Vašej značke a podporiť brandové kampane. 100% dohľadateľnosť bude samozrejmosťou, ak budete chcieť predávať.

Osemkrát ÁNO pre brandové kampane

  1. Vedeli ste, že ľudia nie sú pri nákupe racionálni, ale naopak emocionálni? Ak už o nejakej značke počuli a majú k nej pozitívne emócie, sú ochotní zaplatiť viac.
  2. Brandové kampane vieme tiež veľmi presne cieliť. Vedeli ste, že zo štatistík Googlu je až 7 z 10 Slovákov každý deň online?
  3. Podľa IAB Slovensko (združenie pre internetovú reklamu) Slováci trávia týždenne až 14 hodín sledovaním televízie a 13 hodín používaním internetu, pričom náklady na televíznu reklamu sú neporovnateľné oproti nákladom na online reklamu.koniec remarketingových kampaní
  4. Až 68% Slovákov využíva smartphone a až 90% majiteľov smartphonov na Slovensku využíva denne mobilný internet. Áno, rozmýšľate správne, pri brandových kampaniach je responzívna verzia Vašich webstránok povinná jazda.
  5. Až 30% používateľov smartphonov nakupuje cez smartphone.
  6. Podľa českého výskumu EMEA si až 70% spotrebiteľov pred nákupom hľadá informácie online.
  7. Až 40% užívateľov sa pred nákupom radí s priateľmi alebo rodinou ohľadom značky. Áno, je určite správne posilniť brandové kampane v rámci vytýčených geolokácií.
  8. Až 6 z 10 spotrebiteľov zvažuje pred nákupom 1 až 2 značky, ktoré pozná.

Máte pravdu, brandové kampane sú beh na dlhšiu trať, ale ak ich aplikujete v predstihu, dokážete získať náskok oproti konkurentom. Už v máji budú pod hrozbou sankcií povinné pre všetkých online predajcov.

Simona Kubán

Simona Kubán

Simonka miluje prírodu, hory, svoju prácu a ľudí, ktorými sa obklopuje. Ak akurát nepracuje, tak jazdí na koňoch, trávi čas s rodinou alebo je na ceste do Banskej Bystrice. Jej asistentkou je náš obľúbený jazvečík Sandy, ktorý často svojou prítomnosťou spestruje naše všedné pracovné dni.
Simona Kubán