OPLATÍ SA MAŤ VLASTNÝ ESHOP?

AdminBlog

marketing eshop

Slováci stále viac obľubujú nakupovanie cez internet. Toto vzišlo z nezávislého výskumu najväčšieho porovnávača cien na Slovensku Heuréka. Slováci v tomto roku v eshopoch utratili 700 miliónov EUR. V porovnaní s predchádzajúcim rokom je to nárast o 15%. Počet eshopov sa na Slovenku od roku 2011 zoštvornásobil.

Už nie je jednoduché zaujať a odlíšiť sa medzi tak náročnou konkurenciou. Zaujímavosťou je, že až 56% novozaložených spoločností sa nedožije tretieho roku života. Áno, mať eshop nie je vôbec jednoduché, vyžaduje si to veľmi veľa úsilia a know-how z tých najrôznejších oblastí.

Chcete zistiť, ako zlepšiť potenciál Vášho eshopu?

Poradíme Vám, ktorých 5 parametrov pravidelne sledovať, aby Váš eshop mohol pravidelne rásť. Samozrejme, platí to aj ak predávate služby alebo produkty cez webstránku.

1. Návštevnosť na Vašej stránke je jeden zo základných parametrov, ktorý Vám prezrádza či počet návštevníkov v časovom horizonte rastie, tento údaj si viete napríklad pozrieť cez Google Analytics, ktorý poskytne údernú spätnú.

2. Chcete zistiť, či máte zaujímavý obsah na stránke a či je Vaša webstránka pekná a prehľadná pre návštevníkov? Bounce rate (teda miera okamžitých odchodov) Vám poskytne tieto cenné dáta.

3. Poznáte trendy a sezonalitu predávaných produktov alebo služieb? Google Trends bezpečne zodpovie čo a v akom čase Vaši zákazníci hľadajú.

google trends

4. Nakupujú ľudia cez mobily alebo tablety?

Podiel mobilných návštev dosiahol v tomto roku až 37% a tento trend bude v najbližšom období rásť. Ak ešte nemáte responzívny web, tak to určite odporúčame.  Veľmi cenný zdroj dát je zistiť podiel návštev z mobilov a tabletov na Váš eshop, aj tu Vám poslúži bezplatný nástroj Google Analytics. Ak tento počet prekročí 20%, má zmysel zamyslieť za nad responzivitou Vášho webu pre mobily a tablety.

5. Cenná spätná väzba od zákazníkov a reakcie fanúšikov

Provovnávače poskytujú skvelý zdroj spätnej väzby. Povestné „overené“ zákazníkmi na Heuréke pozná asi každý. V skratke to vypovedá o tom, či sú zákazníci spokojní s rýchlosťou doručenia, ochotou personálu, atď.

recenzia na heureku

Výbornými zdrojmi spätnej väzby sú aj komentáre na sociálnych sieťach a vyhodnocovanie zapájania sa fanúšikov.

6. Porovnanie s konkurenciou

Nevyhnutné pre tento krok je poznať svoju najbližšiu konkurenciu a zistiť:

Na aké kľúčové slová cielia? Ako je zoptimalizovaná ich webstránka/eshop pre vyhľadávače? Tvoria obsah na stránke? Inzerujú prostredníctvom Google Adwords (platené reklamy na Google)? Sú aktívni na sociálnych sieťach? Atď.