PPC VS. SEO: ČO JE VHODNEJŠIE PRE VAŠU FIRMU

AdminBlog, PPC, SEO

SEO vs PPC

Ak podnikáte, no neviete si získať svojich stálych zákazníkov, bolo by vhodné porozmýšľať nad niečím, čo Vám pomôže zvýšiť sledovanosť Vášho webu. Práve na toto sú výborné nástroje PPC reklama alebo optimalizácia SEO. Ak si však neviete poradiť, nie ste si istý, ktorým smerom vykročiť, prečítajte si náš článok. Pomôžeme Vám pri výbere a utriedime pre Vás jednotlivé aspekty, ktoré Vás usmernia.

Aká je veľkosť Vášho rozpočtu?

Keď sa rozhodujete medzi PPC a SEO, je kľúčový práve Váš rozpočet. Ak je obmedzený, určite je pre Vás spočiatku vhodnejšia optimalizácia SEO. V prípade, že si však môžete dovoliť minúť viac, určite skúste dať PPC reklame šancu, pretože Vám môže priniesť veľa pozitív a zvýšiť sledovanosť na Vašej web stránke v pomerne krátkom čase. Na začiatku sa viete zameriavať na menšie kampane a sledovať tak, či je tento spôsob pre Vás efektívny.

SEO vs PPC

Aká je približná cena za jedno kliknutie vo Vašom obore?

Pri PPC kampaniach by ste mali zvážiť, koľko ste ochotný zaplatiť za Vaše vyhľadávané kľúčové slová. Niektoré z vyhľadávaných kľúčových fráz môžu mať pomerne nízku stanovenú cenu za jedno kliknutie. Avšak, ak ide o kľúčové slová, ktoré sú veľmi často vyhľadávané a majú vysokú konkurenciu, cena sa môže vyšplhať na vyššie priečky. To môže spôsobiť problémy pre začínajúce firmy a tiež pre podniky s pomerne malým rozpočtom na reklamu na webe. V tomto prípade je určite vhodnejšie využiť optimalizáciu pre weby SEO.

Akú majú konkurenciu Vaše kľúčové slová?

Pri rozhodovaní, aký spôsob si vybrať, je vhodné si zistiť, akú konkurenciu majú Vaše vyhľadávané slová. Ak majú tieto kľúčové slová vo Vašom obore príliš vysokú konkurenciu, bude pre Vás veľmi náročné vytvoriť efektívnu PPC reklamu. V tomto prípade sa buď pokúste kľúčové slová viac konkretizovať alebo zvoľte optimalizáciu webu SEO.

Ak sa neviete rozhodnúť, ktorá forma je pre Váš predmet podnikania výhodnejšia, neváhajte nás kontaktovať.