PREČO JE ZNAČKA RED BULL ÚSPEŠNÁ?

Prečo je značka Red Bull úspešná

Ako v bežnom živote, tak i v reklame (dvojnásobne) platí, že všetky chyby už niekto pred Vami urobil. Namiesto ich opakovania sa teda stačí z nich poučiť. Keď tento fakt posunieme do motivujúcejšej roviny, takisto mnoho skvelých, prevratných, inovatívnych a fungujúcich vecí už pred Vami niekto urobil – stačí sa nimi inšpirovať na svojej ceste úspechu. Existuje množstvo hodnotných značiek, ktoré svoj produkt/službu/seba predávajú a zhodnocujú vďaka skvelej reklamnej stratégii. Je poučné dozvedieť sa o nich viac.

Prečo je značka Red Bull úspešná

 

V polovici 80. rokov minulého storočia Rakúšan Dietrich Mateschitz založil značku Red Bull. Jej príbeh sa začal odohrávať na služobnej ceste ešte vtedy obchoďáka firmy s pracími práškami v Thajsku. Dietrich tu ochutnal miestny povzbudzujúci nápoj, ktorý bol populárny medzi ťažko pracujúcimi ľuďmi. Okrem toho, že mu zachutil, vzbudil v ňom aj ideu priniesť tento poklad do Európy.

V roku 1987 sa tak predala prvá plechovka nápoju Red Bull. Odvtedy prešlo viac ako 30 rokov a Red Bull je po celý ten čas jednotkou na trhu s energetickými nápojmi. V súčasnosti ho nájdete vo viac ako 171 krajinách sveta a predalo sa už viac ako 62 miliárd plechoviek. Čo stojí za jeho obrovským úspechom?

Pozreli sme sa značke na zúbok, tajomstvá svojho úspechu rozhodne neskrýva. Tu je niekoľko kľúčových faktorov jej hviezdnych výsledkov:

  • „Red Bull je mediálna firma, ktorá predáva tiež aj energetický nápoj.“ zhŕňa súčasnú filozofiu firmy jej zakladateľ Dietrich Mateschitz. Wau! Myšlienka, nad ktorou sa oplatí zamyslieť. A pravidelne si ju pripomínať.
  • Red Bull je prvý produkt svojho typu na západnom trhu (vďaka primátu môže stále udávať tón konkurencii a stanovovať štandardy i ceny).
  • Značka sa od začiatku vyhýba konvenciám -> búranie pravidiel, vedia, ako zaujať.
  • Keď sa hovorí o Red Bulle, nejde totiž už len o predané nápoje, meno Red Bull je hlavne „vidieť“, aj kontroverzne (extrémne športy, šokujúce eventy, sampling, súd v USA o pravdivosť sloganu „Red Bull Vám dáva krídla“…).
  • 100% úspešnosť produktu je zložená z 50% funkčnosti a z 50% marketingu.
  • Spoločnosť do marketingu investuje ročne tretinu svojho zisku.
  • Vďaka úspešnému pozicioningu sa Red Bull stal prestížnou imidžovou značku, ktorá pre konzumentov predstavuje love mark (najobľúbenejšiu značku), či top of mind (značku, ktorá Vás v danom segmente napadne ako prvá).  Plechovka sa tak stáva prémiovým produktom.

Tieto pozoruhodné idey, nebojácnosť vytŕčať z radu, tvrdá práca a neustále inovácie zaručujú Red Bull-u stabilné teplé miestečko na výslní slávnych značiek. A my mu k tomu srdečne gratulujeme 🙂 Hm, a čo Vy? Nezaspíte na vavrínoch, inšpirujte sa tými najlepšími a vybudujte aj Vy niečo veľkolepé!

Paulína Štofirová

Paulína Štofirová

Fascinuje ju geografia a preto veľa cestuje po zabudnutých koncoch sveta, baví ju takmer každý šport – hrá (a pozeráva) futbal, pivo pije najradšej z plechovky, veľa sa smeje a myslí si, že občasný hejt nezaškodí.
Paulína Štofirová