SÚ KAMPANE S BLOGERMI EFEKTÍVNE?

AdminBlog, Sociálne siete

kampane s blogermi

Kampane s blogermi - fb dosahCitlivý výber kampane s blogermi je dôležitý

Pre nášho dlhodobého klienta, Protetiku, sme pripravili kampaň, ktorá mala maximálne zefektívniť predaj detských ortopedických topánočiek pred letnými prázdninami a v druhej fáze pred začiatkom školského roka. Kedže ide o detské topánočky, vybrali sme do komunikačného mixu známe slovenské blogerky – maminy. Na prípravu celej kampane sme mali pár týždňov.

Do maximalizácie predaja sme zaradili okrem tradičných online kampaní aj známe youtuberky a zároveň sme navrhli PR články s účastníčkami Bloger roka na najčítanejších portáloch.

Výsledky za seba hovoria samé

Kristína Farkašová mala najlepšie výsledky, je potrebné dodať, že jej dvojičky značku nosia už dlhší čas. Jej príspevok – interaktíne video mal 23.000 zhliadnutí a takmer 1000 interakcií.  Podotýkame, že celý reach bol dosiahnutý organickou cestou.  Kristína má úžasný fanclub, je majster slova a mamičky sa začali pretekať o to, ktorá tiež nosí Protetiku.

 

Kampane s blogermi - fb príspevok

 

Kampane s blogermi - dosah príspevkuĎalšou blogerkou bola Mirka, alias Fashion Spy. Má detičky v požadovanom veku a preto slušnú bázu sledovateľov. Mirka dokonca napísala okrem Facebook postu aj blogový článok. Na instagrame oslovila 27.000 ľudí a získali sme 1850 kliknutí na odkaz. Článok na Facebooku mal organických 56 likov a 31 komentárov, pričom reach postu bol 34.000.

Blogový článok, ktorý napísala Mirka čítalo 2.500 ľudí a mal 100 likov.

Poslednou zvolenou blogerkou bola Olivia on Board, ktorej blogový článok čítalo 1450 ľudí a dostala 88 likov. Reach na facebooku bol 18.650.

Kampane s blogermi - PR článok topky.skTiež sme uverejňovali PR článok na najčítanejšom portáli  a to na topky.sk výsledkov sme boli sklamaní. Článok s populárnou Fashion spy mal len 1120 zobrazení, čo je v porovnaní so zásahom, ktorý dosahujeme na online veľmi slabým výsledkom. Z prieskumov sme však zistili, že je štandardný.

Vždy si niečo odnášame

Z porovnania vidíme, že cielená komunikácia citlivo vybratých blogeriek je omnoho efektívnejšia ako článok v čítaných periodikách, ktorý mal menšiu čítanosť ako blogy známych blogeriek, pri ktorých je omnoho relevantnejšia cieľová skupina.

Ako veľký benefit kampane s blogermi hodnotíme vznikajúcu FB konverzáciu s publikom. V rámci FB postu Olivia on board  krásne komunikuje a diskutuje o tom, že viaceré fanúšičky sa pôjdu osobne pozrieť do predajne PROTETIKA, nakoľko sa im modely topánok páčili. Práve to budeme brať do úvahy pri ďalších kampaniach.