PREČO SA OPLATÍ MAŤ VYLADENÉ UX A SEO NA WEBE? CHECKLIST OPTIMALIZOVANÉHO WEBU

ux a seo na webe

Skôr, než pristúpite k plateným reklamám –  či už Google Adwords, alebo tým na sociálnych sieťach – je potrebné Váš web čo najviac optimalizovať – vyladiť. Či už sa to týka funkčnosti, UX a SEO optimalizácie. Mnohí na tento krok ani len nepomyslia a preskakujú ho, no v skratke si vysvetlíme, prečo to nie je dobrý nápad:

  • Privádzať návštevníkov (aj keď relevantných) na nevyladený web je mrhanie potenciálom. Investujete do reklamy nemalé prostriedky, no jej návratnosť nebude taká, akú by ste si želali (alebo aká by vôbec mohla byť). Užívatelia z webu odchádzajú/nenakúpia/web v Google nenájdu, pretože Vy na ňom nemáte niektoré nutné veci optimalizované.
  • Platíte viac za Google Adwords – Google ponúka lacnejšie ceny za preklik, ak je vyladené SEO on Page.
  • Váš brand/služby/produkty sú v Google nedohľadateľné. Je to (aj) preto, že nepoznáte kľúčové slová pre Váš biznis, nič Vám nehovoria SEO on Page faktory a váha Vašej domény u Google je mizivá (SEO).
  • Váš brand/služby/produkty/e-shop nevyzerajú príťažlivo (UX). Prehrávate v porovnaní s konkurenciou a jej webom, dokonca v niektorých prípadoch je prehra jasná aj bez porovnávania sa 🙂
  • Užívatelia Vám odchádzajú z webu, pretože sa v ňom nevyznajú. Štruktúra je nelogická a chaotická, nevedia v krátkom čase dohľadať potrebné informácie, nefungujú Vám korektne tlačidlá a prelinky, unavujete ich zbytočnými informáciami (alebo naopak – neúplnosťou informácií, ktoré sú potrebné), žiadate od nich príliš informácií a osobných údajov pri registrácií/nákupe, nákupný proces je chybový a zdĺhavý, atď.
  • Najhoršia správa – nevyladená webstránka v dnešnej dobe smeruje k nedôveryhodnosti značky. Škodíte Vášmu brandu.

ux a seo na webe

Ako to napraviť? Pripravili sme základný checklist, ktorý by ste si mali prejsť predtým, než na Váš web chcete posielať masovú návštevnosť z reklám:

  • Zamyslite sa nad štruktúrou webstránky. Je logická/prehľadná/funkčná?
  • Skontrolujte si texty a gramatiku na webe. Predávajú a nie sú chybové? Majú šarm – oslovia?
  • Pozrite sa na zúbok obrázkom a grafike. Nízka kvalita a gýčovosť sú neprípustné.
  • Skontrolujte si funkčnosť tlačidiel a prelinkov. Fungujú správne? Neposielate užívateľov na neexistujúce podstránky/nesprávne podstránky z vyplývajúceho kontextu?
  • Optimalizujte SEO on Page (na stránke) i SEO off Page (linkbuilding – budovanie spätných odkazov). Spravte všetko pre to, aby ste boli v Google na čo najvyšších pozíciach. Ak záhadnej skratke SEO nerozumiete a nemáte čas si problematiku naštudovať a zapracovať, objednajte si na to nás  🙂
  • Zhodnoťte dizajn. Je adekvátny k roku 2018? Nevyzerá Váš web „precpato“ a „preplácane“, nekombinujete na ňom všetky farby dúhy (ak to nie je zámer J), dvadsať druhov fontov, boldov, kurzív a veľkostí písma? Ak áno, niečo s tým robte, alebo to zverte do rúk nášho grafika.
  • Dá sa na webe ľahko orientovať? Nájde užívateľ, čo potrebuje? Nezahlcujete ho zbytočnosťami? Má každý prvok na webe svoj účel, ktorý spĺňa?
  • Ak niečo predávate, prejdite si nákupný proces (nechajte prejsť cudziemu človeku s objektívnym pohľadom). Zjednodušte ho.
  • Prejdite si to celé ešte raz v kľude s odstupom času 🙂

Web je v dnešnom online svete Vašou vizitkou. Nepremrhajte šancu odprezentovať sa najlepšie, ako je to možné. Držíme palce! 🙂

Paulína Štofirová

Paulína Štofirová

Fascinuje ju geografia a preto veľa cestuje po zabudnutých koncoch sveta, baví ju takmer každý šport – hrá (a pozeráva) futbal, pivo pije najradšej z plechovky, veľa sa smeje a myslí si, že občasný hejt nezaškodí.
Paulína Štofirová