ZÁKLADNÉ SEO NA NOVEJ WEBSTRÁNKE

AdminBlog, SEO

seo

Už sa Vám alebo Vaším známym stalo, že mali výborný produkt, mali krásnu web stránku a napriek tomu nemali klientov a ich biznis sa nenapredoval?
Príčinou bolo chybné alebo nedostatočné SEO (optimalizácia pre vyhľadávače) na web stránke. SEO je nutnou podmienkou, aby sa Váš obsah dostal k tým správnym čitateľom. Pre ľahšie pochopenie môžme SEO prirovnať k základným surovinám, z ktorých budeme pripravovať lahodné jedlo. Ak nebudeme mať základné SEO, a teda kvalitné suroviny, nikdy nepripravíme chutný obed.

6 SEO parametrov pre úspešnú webstránku

1. Technická prístupnosť Vašich stránok

Google boty prechádzajú stránky a zisťujú ich základné technické parametre a teda aká je prístupnosť na Vaše stránky, duplicita Vašich stránok a všetky 401, 500, 302, chýbajúce nadpisy, málo obsahu na Vašich web stránkach. Vynikajúcim nástrojom je Google webmaster tool, ktorý nájde všetky základné nedostatky web stránky.

2. Vyhľadávacie dopyty zákazníkov

To najdôležitejšie je zistiť, aké vyhľadávacie dopyty hľadajú moji zákazníci. Vyhľadávacie dopyty zistíme, ak si spravíme prieskum trhu, prieskum konkurencie a mapu kľúčových slov. Na zistenie vyhľadávacích dopytov existuje viacero nástrojov, tým bezplatným a postačujúcim pre bežného užívateľa je Google AdWords a jeho nástroj plánovač kľúčových slov. Samozrejme, ak predávame aj v zahraničí, robíme to isté aj pre príslušnú krajinu, v ktorej chceme predávať alebo ponúkať naše služby.

3. Kvalita obsahu

Google už nestačí len perfektné technické riešenie. Chce svojim zákazníkom priniesť naozaj relevantné dopyty, preto nepodceňujte tvorbu kvalitného obsahu. Nezabúdajte pri tvorbe blogov aj pokrývanie vyhľadávacích dopyty.

4. Vytvorenie účtov na sociálnych sieťach

Ak spúšťate nový projekt, určite odporúčame zapojenie sa minimálne do trojice sociálnych sietí, nazývame ich povinná jazda:
– Google+, ktorý zvyšuje / zlepšuje pozíciu webstránky na Google,
– Facebook, ako najnavštevovanejšia sociálna sieť,
– LinkedIn, kde nemôže chýbať žiadna firma.

5. Kvalitný design a prehľadnosť webstránky (UX)

Keď tvoríte novú web stránku, poproste Vašich cieľových zákazníkov o spätnú väzbu. Zistite tak, či je pre nich web stránka prehľadná, či klikajú na click to action tlačítka, ktoré Vám prinášajú predaj a na sekcie, ktoré sú pre Vás najdôležitejšie. Ak už máte webstránku dlhšie, skvelým pomocníkom sú tzv. Heatmapy, ktoré Vám ukážu, na aké plochy a príspevky klikajú Vaši zákazníci.

6. Tvorba spätných odkazov

Linkbuilding alebo tvorba spätných odkazov na stránku, hovorí Googlu, že na Vašej webstránke je dostatočne pútavý obsah pre čitateľov a teda posúva Vašu stránku vyššie vo vyhľadávačoch. Spätné odkazy sa budujú:
• Registrovaním do katalógov
• Informovaním Vašich súkromných kontaktov a kontaktov kolegov o novej web stránke a rozposielaním newslettra
• Aktivitou na sociálnych sietiach
• PR článkami uverejnenými v relevantných online magazínoch a portáloch,
• Atď.

Všetky tieto aktivity vyžadujú určité množstvo investovaného času, ale výsledky budú stáť za to, vrátia sa Vám v stále rastúcej návštevnosti a spokojnosti Vašich zákazníkoch. Budúcnosť vidíme v online, ale ako každý úspešný projekt, aj on potrebuje svoje množstvo času.